Montag, 16. April 2018

001. Film "14O8"

Witajcie! To moja pierwsza notka "W moim garażu". Tutaj dowiecie się ile mam filmów/książek/artykułów itp. związanych z Johnem Cusackiem. Postanowiłam - jednak - założyć osobnego bloga z galerią, bo wciąż mi się kolekcja powiększa! A wszystkiego wkrótce nie zmieszczę w jednym poście.
Jeżeli chodzi o filmy, pamiętam, że pierwszym był "14O8". Dla mnie bardzo sentymentalny. Więc zasłużył, aby jako pierwszy pojawił się we wstępnej notce :)  Ok, więc przechodzę do tematu :) 

screen movie 1408
O pokoju 1408 mogliśmy się dowiedzieć już w książce Stephena Kinga "Wszystko jest względne". Opowiadanie zawiera około 40 stron, a akcja w nim rozpoczyna się od pojawienia pisarza w samym hotelu Dolphin. Natomiast film powstał w 2007 roku i jest nieco rozbudowany - nie tylko z akcją. O głównym bohaterze możemy dowiedzieć się znacznie więcej i poznać jego mały kawałek życia. Przeważnie to książka jest bardziej szczegółowa i ciekawsza od filmu. Tutaj jest na odwrót. Film wygrywa. Możemy szczerze pogratulować Mikaelowi Hafstromowi za kawał dobrej roboty. Bo weź tu zrób film z 40 - stronicowego opowiadania, w szczególności, gdzie mało dowiadujemy się o głównej postaci. 

Mój film

Szczegóły: 
- Tytuł – 1408
- Gatunek – Thriller psychologiczny
- Data premiery – 12 czerwca 2007 (świat); 23 listopada 2007 (Polska)
- Reżyser – Mikael Hafstrom
- Produkcja – USA
-„1408” kręcono w Londynie, Borehamwood, Iver Heath (Anglia, Wielka Brytania), Los Angeles, Manhattan Beach, Hermosa Beach (Kalifornia USA) i Nowym Jorku.

Opis filmu:
"Znany pisarz, autor thrillerów Mike Enslin (John Cusack) wierzy jedynie w to, co może zobaczyć na własne oczy. Jego niewzruszone przekonanie zostanie jednak wystawione na próbę, gdy wynajmie on apartament w tajemniczym hotelu Dolphin. Lekceważąc ostrzeżenia jego dyrektora (Samuel L. Jackson), pisarz postanawia zamieszkać w nawiedzonym pokoju, który od lat stoi pusty. Czy przetrwa tę noc?
plakat filmu "1408"

Uwagi:
Wiele osób myli "1408" z gatunkiem horror, a nim nie jest. Miejscami ponury klimat może nas zmylić, ale to thriller psychologiczny. On ma za zadanie zmusić nas do myślenia, co tak naprawdę się dzieje z pisarzem i czy to, co mu się przytrafia jest rzeczywistością, czy zwykłą halucynacją spowodowaną przebywaniem w nawiedzonym pokoju. Choć słowo "nawiedzonym" jest nieco względne, gdyż tak naprawdę nie duchy tam atakują. Ale ok. Nie będę opisywać filmu od początku, po sam koniec. Naczytałam, że są osoby, które tak naprawdę nie wiedzą, o co chodzi w filmie; że się pogubiły itp. Z pogubieniem może być to, że film ma 4 zakończenia! Tak, to nie żart. Nie tylko zakończenia budzą zastanowienie, ale samo to, co autor powieści przeżywał w 1408. Według mnie da to się wyjaśnić w logiczny sens. Jeżeli macie swoje ciekawe przypuszczenia, możecie śmiało o nich napisać pod postem :) Chętnie pogadam na temat 1408. 

Garść info o pudełku:
Pudełko posiada nakładkę. Wysuwasz z niej opakowanie z DVD.Nadruk na nakładce jest taki sam, jak ten na okładce pudełka. Moim zdaniem każdy film powinien posiadać coś takiego. 
Ja mam akurat wersję kinową, a wiem, że jest jeszcze reżyserska (tyle, że w angielskiej wersji), ale nie spotkałam się z nią w PL wersji. 
Na pudełku wyczytamy, co znajduje się na płycie:
DODATKI SPECJALNE:
  • JOHN CUSACK O 1408
  • ZWIASTUN FILMU
  • 14O8 - WEWNĄTRZ POKOJU
  • NIEWYKORZYSTANE SCENY
  • ALTERNATYWNE ZAKOŃCZENIA
  • TAJEMNICE 1408: POSTACIE, REŻYSER, EFEKTY, SCENOGRAFIA.
Dowiadujemy się też, że płyta jest bez praw do wypożyczania (mam inne z pozwoleniem na wypożyczanie). Czas trwania filmu: 100 minut. Region 2 (czyli nie wszędzie odtworzymy płytę, ale u nas tak). Mamy polskiego lektora, polskie napisy. Dystrybutor KINO ŚWIAT. To tyle - jeśli chodzi o dvd. 

Ubolewam, że nie ma dodatków w postaci kart (10x15), które możemy zobaczyć na aukcjach zagranicznych (nie wiem skąd ludzie mają te karty, ale na pewno nie z pudełek dvd). Mógł być dodany mini plakat, albo cokolwiek innego związanego z 1408. 


credits: gif pobrany z google com search: 1408 gif.

Nie każdy musi się ze mną zgadzać, ale "1408" jest udaną produkcją ze świetnie dobraną grupą aktorów (może nie grupą, bo niewielu tam występuje xD). Nie wyobrażam nikogo innego w rolach pisarza, i dyrektora hotelu. Choć niektórych ten film tak po prostu wkurza; we mnie budzi się radość, gdy pojawi się w TV. 
Rozumiem, że niejednych bierze nerw xD bo pisarzyna siedział na poczcie z gotowym opowiadaniem o 1408, gdy nagle pomieszczenie przemieniło się z powrotem we wnętrze pokoju. Nie na darmo to thriller psychologiczny :) A ja lubię takie filmy. 

_________

💚 Punktacja: 10/10 - wart obejrzenia!
💚Uwagi: Zauważyłam, że pomimo ciekawych dodatków, są materiały na YT, które nie zostały zamieszczone w DVD. 
💚 Koszt: Film kupiłam za 5 zł w bardzo dobrym stanie. Jest dostępny na różnych polskich sklepach/aukcjach internetowych. 


Jeżeli chcecie coś dodac od siebie - śmiało piszcie. Chętnie wysłucham Waszej opinii o pokoju 1408. Może macie swoją ulubioną alternatywną wersję 1408? Kolejnego postu spodziewajcie się jeszcze w tym miesiącu! 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

layout by oreuis